Hans Raggers neemt voortrekkersrol serieus met eigen verzekeringsproduct

‘35% van de offertes zetten we om in een verzekeringsproduct’

 

In 2010 zocht Hans Raggers van AutoRaggers een verzekeringsproduct dat, qua voorwaarden en tarieven, beter aansloot bij de behoeften van klanten dan het huidige verzekeringsproduct deed. Via een bevriend autobedrijf kwam Hans Raggers in contact met Carmeleon. Dit was het begin van een vruchtbare samenwerking die nu al 12 ½ jaar loopt.

Blogafbeelding Raggers

Gemak en flexibiliteit aan de basis

‘Op basis van premies en voorwaarden moesten we met het huidige product te vaak verstek laten gaan. Dat kon anders, dachten wij,’ aldus Hans Raggers. Hans nodigde naast Carmeleon nog een tweede partij uit. ‘Als salesmensen moet je toch een beetje commercieel te werk gaan hè’, zo lacht Hans. De wensen en eisen waren netjes inzichtelijk. Zo moest het verzekeringsproduct gemakkelijk zijn om mee te werken. De dekking, zeker aangezien het bedrijf voornamelijk wat luxere auto’s verkoopt, was belangrijk. ‘Zo zochten we onder andere flexibiliteit rondom de alarmeisen.’

Zelf even op bezoek

Hans liet Carmeleon weten interesse te hebben. Niet snel daarna belde de eigenaar van Carmeleon, Jeroen, dat hij graag een afspraak wilde maken om kennis te maken. ‘Dat de eigenaar zelf ook onze contactpersonen zou zijn, sprak ons aan. Hij weet waarschijnlijk alles en zal nooit beloften doen die niet kunnen worden waargemaakt. Als je er, net als Jeroen, belang bij hebt dan doe je er alles aan om het niet te verprutsen.’

Waar Carmeleon ook in uitblonk waren de tarieven en de voorwaarden. De aanschafwaarde regeling sprak dit Friese autobedrijf erg aan. ‘Wij konden tegen onze klanten, die een nieuwe wagen kochten, zeggen dat binnen vijf jaar, bij total loss of diefstal, de aanschafwaarde werd uitgekeerd. Ook de 100% schadesturing is bijzonder in een markt die vooral op schadeherstelketens stuurt. Dat is commercieel natuurlijk top. Met dit soort voorwaarden kunnen wij ons echt onderscheiden. Daarnaast was Carmeleon uniek met het product Fiscale Bijtellings Beschermer wat destijds perfect aansloot bij de eerste Mitsubishi Outlander PHEV’s die door ons werden geleverd tegen 0% bijtelling. De klant kreeg een top product met de juiste verzekeringsvoorwaarden en dekking. Dat is het werk van een Complete dealer!’
 

‘Wij zeggen hier ‘een olifant breekt nog geen potje.’ Met andere woorden, je kunt in het portal niks fout doen.’

 

Direct aan de slag

Het mag duidelijk zijn, de keuze viel op Carmeleon. De ervaring na het tekenen van de overeenkomst bleek al net zo prettig. Het inregelen bleek zonder gedoe te gaan. ‘Medewerkers van Carmeleon loodsten ons door alles heen. Natuurlijk moesten we uitgebreide informatie aanleveren, maar hier zijn we goed in begeleid.’ Direct werd het portal, waar medewerkers nu offertes maken en uitdraaien, in beslag genomen. ‘Het systeem is ontzettend gebruikersvriendelijk. Wij zeggen hier ‘een olifant breekt hier nog geen potje’. Met andere woorden, je kunt in het portal niks fout doen.’


Gebruikersacceptatie

Verandering is per definitie spannend, daarvan waren ze zich bij AutoRaggers bewust. Om de medewerkers toch met een goed gevoel aan het werk te zetten, kwam Jeroen in de avond langs voor een training. ‘Zelfs de sceptici waren om. Wat ook bijdroeg, is dat onze directeur/eigenaar het systeem zelf eerst twee weken heeft getest. Hij was enthousiast en dit straalde uit over het hele team.’ Hans Raggers was overtuigd van de noodzaak om klanten binnen te houden en loyaliteit te verhogen. ‘Hans zegt: ‘Wij verkopen hier de beste auto’s, daar hoort de beste verzekering bij.’ Voor schades komen klanten nu standaard bij AutoRaggers. ‘Door de verzekeringen hebben we ook beter inzicht hoe het er met de auto’s van klanten voor staat. Dit zorgt dat je meer en betere contactmomenten hebt.’

‘Een klant die alleen maar aan ons denkt, dat is toch ultiem?’


Vanaf de jaren 80 van de vorige eeuw hebben wij de slogan AutoRaggers uw complete dealer en daar hoort nu Carmeleon al jaren bij, Hans gelooft dat het moderne autobedrijf een one stop shop is of te wel EEN COMPLETE DEALER. Het bedrijf is ervan overtuigd dat je, als je toekomstbestendig wil ondernemen, alle diensten moet aanbieden zodat de klant maar een aanspreekpunt heeft: van private lease, verzekeringen, financieringen en onderhoud tot aan het schadeherstel. ‘Een klant die alleen maar aan ons denkt, dat is toch ultiem? Als er schade is, wat geen fijn moment is, dan kun je zeggen: ‘Kom bij ons, wij regelen het.’

Verschillen highlighten

Het bedrijf zet 35% van de offertes om in een verzekeringsproduct. ‘Wij geven er veel aandacht aan, dat vergroot de slagingskans.’ Het tegenargument dat Hans van eindklanten weleens hoort, is: ‘Ik heb een pakketkorting bij mijn huidige verzekeraar dus dit kan nooit gunstiger zijn. ‘Hans: ‘Wij vragen dan altijd of we de huidige polis mogen ontvangen, zodat de Carmeleon Dealerloket verzekeringsadviseurs deze kunnen vergelijken op tarieven en voorwaarden. Vaak blijkt dat hetgeen dat ze met ons kunnen besparen boven de pakketkorting uitstijgt.’

Meer weten over aanbieden van eigen financieringen of verzekeringen?

Vraag een kennismakingsgesprek aan